Jumat, 21 Oktober 2011

HATI

hati...
relakanlah segala derita ini
tempuhilah segala onak ini
andai kau yakini kan bersatu
hati...
sungguh pun aku tewas
kerena engkaulah aku masih bertahan

kau bisikkan padaku...
inilah kebahagiaanku
inilah kehidupanku
inilah jua perjuanganku
kau sematkan kesabaran
kau kukuhkan keimanan
tatkala jiwaku dilanda kehampaan

hati...
yakinkanlah
cinta ini utk dimiliki
walau jasad ku tiada abadi
harumnya tetap hakiki.

ya ALLAH ya RABB..
walau seberat mana pun UJIAN yg hendak kau beri,
aku mohon pertolongan dr Mu untuk kau kuatkan imanku,
sabarkn hati ku...
kerana aku tahu UJIAN yg datang hanya untuk menguji
dan balasan atas DOSA2 yg pernah aku lakukan..
jika mmg salah ku,
aku bersujud pd Mu memohon ampunan,
kau yg maha kekal..

Tidak ada komentar:

Posting Komentar